Kamera och padda

Idag kom jag plötsligt ihåg att jag hade en liten kamera när jag liten. Den var gjord av bark och hade en vinkork som objektiv. Avtryckaren var en liten spik. Den var fin. Jag undrar om den finns kvar någonstans.

Häromdagen såg jag två barn leka med en gul bit av något halvmjukt material. De grälade om biten. Först förstod jag inte varför, sedan insåg jag att det var deras ipad. De swishade av och an med fingret över skärmen. De verkade nöjda när de fick turas om.

Jag har en pocket-kamera av modell IXUS 80 IS. Jag funderar på att skaffa en ny. En padda har jag aldrig haft och känner ärligt talat inget akut behov av att äga en. Här är en bra text.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

