kaffekomplotten

2015/04/img_1968.jpg
ett av mina viktigaste arbetsredskap är kaffe. jag är ingen storkonsument, men en tillräcklig dos behövs två gånger om dagen. jag är ingen finsmakare – men visst är en god kopp en god kopp. finland ligger i topp över länder där invånarna förbrukar mest kaffe per invånare och år. jag är övertygad om att det beror på bryggkaffekulturen och kaffebryggarna som slukar mängder kaffe i onödan.

blir faktiskt varje litet kaffegryn sett för sin lilla existens?

kommer varje litet kaffegryn till sin rätt, lever ett värdigt liv, gör sin plikt?

varför är kaffetratten en tratt och inte en cylinder?

frågorna är många, var är svaren, och har någon recept på en kaffekompott?

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i dagens fråga, kaffesump. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till kaffekomplotten

  1. Lotta skriver:

    För att kaffetratt låter roligare. Är helt övertygad. Strut är också ett roligt ord. Vill du ha den i en strut?

Kommentera

