Julkalender: Gissa boken!

Från och med i morgon och varje dag fram till julafton dyker det upp en teckning här på bloggen. Det är en illustration som hör ihop med ett citat ur en bok (ledtråd: alla böcker finns i mitt hem). För att inte göra det alltför lätt publicerar jag inte citatet. Det hela går ut på att du gissar i kommentarsfältet. För att inte göra det alltför svårt, gissa gärna fastän du inte tror dig ha rätt svar. Och vinsten då, frågar du dig, vad kan jag vinna? Jo, själva illustrationen så klart! Jag lottar ut vinsten bland de som gissat rätt men tar mig friheten att lägga till väldigt bra motiveringar (men felaktiga gissningar) bland ”rätt gissningar”. Om ingen gissat rätt lottar jag ut vinsten bland alla som gissat (men tar mig också friheten att inte lotta ut nåt alls den dagen). Tydligt och klart! (och lite varierat komplicerat…)

Så alltså: I morgon, klicka in dig här, titta, fundera, gissa, vänta, vinn!

Bilden dyker upp cirka, kring ungefär klockan 08 varje morgon. Vinnaren utropas senast kl 08 följande morgon.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i julkalender. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Julkalender: Gissa boken!

  1. minna lindeberg skriver:

    Jag börjar. Med att svämma över i fältet. Ska försöka hejda mej.
    Svämma på åkern och svimma där, sedan ta mej hit.
    Nu har jag två julkalendrar-. Din och Mias.
    Snart behöver jag inte ens kaffe.

Kommentera

