hösthåret

jag har absurt långt hår just nu. så nåt måste jag göra åt det. låta någon annan klippa eller klippa själv…

här finns bildbevis på egenhändigt klippt hår. jag vet inte om jag vågar mig på en sådan operation men å andra sidan vet jag inte heller till vilken frissa jag ska gå. för många långa år sedan fanns det en bra frissa på kosmos på tavastgatan. vet inte ens om stället finns kvar. frissan flytta till nåt annat ställe, nån annan stad för några många år sedan. hen kunde klippa bra. någon gång har jag också lyckats pricka in tid hos en bra typ på det där stället nära dennis pizzeria. kommer inte ihåg namnet på stället, klipper i ärlighetens namn inte mitt hår så ofta.

förr i världen brukade jag få frissakommentarer som: ”ojdå, så tjockt hår du har, härligt…” nu är det oftare: ”ojdå, så tjockt hår du har…”.

min generaliserande slutsats är alltså: frissor tar nu för tiden längre tid på sig, klipper sämre, är dyrare och trots att de bjuder på kaffe, te eller annan varm dryck är det liksom inte riktigt värt allt lidande. sådan är min erfarenhet.

vad beror det på? inte kan ju mitt hår ha förändrats så mycket på de här åren. eller har håret utvecklat svårklippbara egenskaper? eller har frissautbildningar arbetat mer med frisyrspecifikainriktningar?

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i åhå!, dagens fråga, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till hösthåret

  1. minna lindeberg skriver:

    Hår har år. H-vad är det?

Kommentera

