sommarkväll.

sommarkväll i staden doftar sommarkväll i staden, tänker jag när jag stiger ut på gatan för att ta en kvällspromenad. så skrev jag i en dikt för länge sen, och det gäller än. jag går några steg mot hamnen, tittar mot höghuset och grillen vid gatan. jag undrar när semiburger bytte namn till semburger, och varför. de enda de behövde göra vid namnbytet var att skrapa bort ett i i slutet på namnet. jag går vidare, ser en vit hund sitta i framsätet på en stor bil, inte i chaufförsätet men i passagerarsätet. jag promenerar vidare, tar genvägen mellan skolan och hotellet. parkering med egen risk, står det på en skylt. jag undrar vilken risken är, kanske att man får ett aggressionsutbrott och slår sönder sin egen bil, jag fortsätter. sointu ser stängt ut. kanske har de nåtslags museitanke – stängt på måndagar eller så är det bara renovering. när jag kommer till åstranden ser jag ett fång solrosor på andra sidan ån. människor joggar, det är svalt, det är somrigt men svalt, precis så som det ska vara. några fåglar kvittrar men de låter mer som möss. några människor cyklar förbi. sommarkväll i staden doftar sommarkväll i staden.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

