va sa du att du hette…?

20140707-234705.jpg
”det viktigaste är att telefonnumret är rätt” sa typen när jag försökte förklara att namnet ännu såg lite skumt ut.

det var en av grejerna jag fixade idag: telefånladdaren. jag tänkte mig att jag skulle gå in i affären, berätta mitt ärende, slänga laddaren på disken, få en ny och gå hem. men nej, den skickas till huvudstaden och så får jag en ny om ungefär en vecka. telefånens batteri håller ungefär en dag. jaha, telefånfri vecka från och med imorgon, säger någon kanske. nej inte alls, säger den telefånberoende. det finns ju usb-kablar och datorer.

den andra grejen på min fixalista var att gå till banken och be dem klippa mitt kort itu. en förkyldbankperson tog tag i det ärendet efter att hen krupit ihop på golvet och snutit sig, och desinficerat sina händer med handsprit. hen hade glansig blick och sa ”tackar” oproportionerligt många gånger under mitt korta besök.

det övriga fixa-punkterna redogör jag inte för här och nu.

(ps. jag har i detta nu kommit till bana 230 i candy crush! men nåt skumt pågår där också. jag tycker att banorna blivit lättare… mer tid? färre gelégrejer? nåt annat?)

 

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i fixa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

