pluxus och det kalla kaffet

20140513-095357.jpgdet var vad jag behövde för att komma igång. eller ja, det kalla kaffet var ett resultat av att jag fick saker gjorda – glömde kaffet.

en grej jag inte fattar är varför jag inte lyckas kommentera på bloggar. är jag en robot, eller? nej, också när jag lyckas pricka rätt, se vad de förvrängda bokstäverna föreställer och sedan klickar ”publicera kommentar” – orden försvinner ut i tomma intet (eller, det intet måste ju, i det här skedet, vara fullt av mina försvunna kommentarer…). i alla fall, läste det här inlägget och tänkte kommentera. och nu har jag ju inte kvar det jag ville säga pga copy/paste av annat. jaha.

kommentarkommentarer mottas med tacksamhet.

hacka, gräva, skotta, såga.

edit, 10 min senare: mysko. min kommentar återuppstod:

Screen shot 2014-05-13 at 10.13.10 AM

 

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i åhå!, dagens bild, gäsp, oh why?. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till pluxus och det kalla kaffet

  1. Jenny Wiik skriver:

    Du ska veta Heidi att jag tänker värva med dig också sen när spelbolaget grundas! Jojo… Och håller med, det jag ser att du skrev om spelet där! Samma koncept är det ju, att man ens fb-ikon (om man spelar via fb) glider fram på levels så där och att det kommer olika bonusar när man drar i figurerna och att ljudet och effekten ska spela en roll, det är tillfredsställande när bomben exploderar på skärmen liksom… men jo, Kings spel är lite skarpare faktiskt! Har nu testat mig igenom en del av dem också… intressant hur man kan variera på samma tema så att säga…

    Grattis för stipendium förresten!

    Vet inte hur man ska lösa ditt kommentarproblem! Blogger och WordPress är också lite olika världar, så brukar kommentera på blogger via Google-profilen…

    • heidi skriver:

      haha, jo, spelbolaget! tack, det är jag gärna med i! skulle vilja lära mig att programmera (synd att jag har så dåligt tålamod när det kommer till att lära mig…) finns det nån crash course? jag hittade faktiskt words of wonder via fb, det dök upp meddelanden om att du spelade! (själv är jag inte så förtjust i att koppla spel och andra appar till fb… undviker i det längsta…).

      tack! verkligt glad att jag fick ett stipendium, ett antal månader skrivtid!

      stämmer det där med blogger – wordpress! på wordpressbloggar har jag inte haft problem att kommentera!

      • Jenny Wiik skriver:

        jo måste koppla alla småspel till fb nu, för min mobil är så kass att den orkar inte spelen, och då måste jag spela på dator istället, typ så. Klickade av application notifications direkt när jag märkte att den delade med sig automatiskt vad man testar, gillar inte när man gör gratisreklam utan att vilja det grrr.

        Har förresten sett lite länkar här och där om att lära sig programmera själv på nätet… rotar i minnet… den här http://mooc.cs.helsinki.fi/ Faktiskt var det min mamma som tipsade mig om detta :-O Men kollade in det först nu… så har ingen aning om hur det funkar ännu…

      • Jenny Wiik skriver:

        ooh, nu blev jag väldigt sugen på att lära mig lite själv också på mooc, man kunde gå in på deras kursmaterial helt fritt, så har man tid är det ju bara att börja beta igenom! Konceptet tycks dessutom finnas redan runt om i världen, kunde ju vara enklare att göra på svenska t.ex… kanske vi kan ha egen programmeringsskola och följa deras material? Man kan ju träffas så man går igenom det tillsammans, så är det lättare att motivera sig!! (fast jag får alltså vänta lite… till hösten åtm)

  2. Jenny Wiik skriver:

    Nu började jag ju lyssna på Pluxus! Skoj… (A hälsar att hon trodde att jag hittat ett nytt spel på datorn, och att det lät ”konstigt”)

  3. utanfanskapet skriver:

    Jaså det var du som var den mystiska ”heidi” som dök upp som ett meddelande i min inbox men som var försvunnen på själva bloggen! jag hann redan skicka iväg en svarskommentar om words of wonder till en annan heidi, som jag antog att hade skrivit kommentaren. hon svarade typ med ett frågetecken. nu är allting så mycket mer förståeligt!

  4. ponks skriver:

    och utanfanskapet.. det är då jag, Lotta. För att ytterligare förvirra omständigheterna.

Kommentera

