åme å slåme

åme å slåme bodd i ett hus, åme gick ut, vem lämna kvar?

(haha, det ska uttalas lite såde slääpit som i vaaaasa. jag kom på det där skämtet (den där inbjudan till våldslek?) igår strax före jag somnade. jag sa den högt och börjar skratta. tyckte det var jättelustigt. åme å slåme… haha)

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till åme å slåme

  1. minna lindeb skriver:

    Ickepicke Pö på bodde på en ö. Ön börja brinna. Icke börja springa…
    Ickepicke Pö dog på sin ö.

    • heidi skriver:

      ja! bra! men usch så sorglig. och, hur började ön brinna??? vi kommer ständigt tillbaka till det här… bar icke picke pö fleecekläder? är nästa hundra % säker på det!!!!

  2. Åme och slåme, hahah, jag har helt glömt den vitsen. Till och med jag som inte gillar vitsar tycker den där är mycket rolig. Så där retro-rolig.

    • heidi skriver:

      ja! kom på den en sen kväll, utropade i glädje den till m, han var inte impad. jag föreslog att han skulle dra den för mig, så kunde jag svara. inte impades han av det heller… tyvärr. men bra så. #ingetvåld

Kommentera

