den skadelidande fick upprättelse

kommer ni ihåg att jag var en skadelidande för ett par veckor sedan?

i alla fall, det gick det så här, igår fick jag ett mejl. det löd så här:

Bästa Heidi von Wright
Tack för din kontakt. Jag beklagar, att ditt biljettköp i biljettautomaten vid Helsingfors gick inte som du hade väntat på.
Vi ersätter dig XX,XX euro. Ersättningen utbetalas till ditt konto.
Jag hoppas, att vi kan betjäna dig bättre i framtiden.
Med vänlig hälsning

XXXXXXXX XXXXXXXXX

allt som står i mejlet stämmer, mitt biljettköp gick inte som jag hade väntat mig. jag följde instruktionerna på automatens skärm, valde resa, satt in betalkortet, knappade in koden, väntade på biljetten. ingen biljett skrevs ut. ett rött meddelande dök för en stund upp på skärmen. summan debiterad, ingen biljett kan skrivas ut. stunden senare var alla automater på stationen ur funktion.

men som mejlet meddelar, det ordnar sig. bra för det VR. tack för att ni tycker att jag är bäst.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i åhå!, jee!, Resa. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till den skadelidande fick upprättelse

  1. Micko skriver:

    Jag hoppas vi kan betjäna dig bättre i framtiden.
    Det hoppas även jag. Tur att du inte mer behöver vara skadelidande. TUR TUR TUR! Det skulle väl ändå vara det värsta att vara skadelidande resten av livet? Eller…? Det låter åtminstone väldigt kämpigt.

    • heidi skriver:

      JA, JA, JA! och en gång för kanske en månad sedan råkade jag igen ut för en av de där tågbussarna på sträckan karis-ekenäs. försenat igen. och en äldre dam blev skadelidande den gången, hon skulle på en klassträff och var olycklig över att komma för sent…

      hoppas att du har vr-tur på den sträckan!

      • Micko skriver:

        Den där vansinniga bussen Karis-Ekenäs. Man e verkligen skadelidande varje gång man blir inklämd i den.

      • heidi skriver:

        vansinne! steg exakt nu ombord på tåget karis-ekenäs. ännu inget skadelidande i sikte. men man vet aldrig…

Kommentera

