belgrad poesifestival dag 2… eller barkatt

20130529-023225.jpg

på programmet idag stod presskonferens, lyssna på intervjuer med fyra av deltagarna i festivalen, bland annat den polska poeten Ewa Lipska och den makedoniska poeten Gjoko Zdraveski. efter det var det min tur att läsa upp ett urval av dikter. publiken verkade gilla vad de hörde, några åhörare kom efteråt fram till mig för att diskutera och jag blev tipsad om att läsa den ryska poeten Vsevolod Nekrasov. kvällen fortsatte till en liten spansk bar med spontana uppläsningar. där läste jag för första gången mina egna dikter på engelska. katten på bilden slöar på bardisken i just den baren.

ja, och någonstans där i ett tomrum gick vi en promenad genom parker och längs donau. bra dag, bra dag.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Bild | Det här inlägget postades i böcker, delta, Evenemang, Poesi. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till belgrad poesifestival dag 2… eller barkatt

  1. Mia Skrifver skriver:

    Det borde alltid finnas en barkatt.

  2. Mari skriver:

    oj den där barkattsbilden är fin! jag vill åka till Belgrad och hänga på den där baren!

Kommentera

