korvar och korvigt

20121127-214025.jpg
på bibliotekets vägg visas tecknade filmer. fina grejer! men det var inte det jag skulle skriva.

tidigare idag stod jag i kassakön i mataffären. personen bakom mig köpte bland annat en portion siskonkorvsoppa. det finns några maträtter jag inte gillar. två egentligen. siskonkorvsoppa och leverlåda. jag funderade på att fråga typen om hen var säker på att soppvalet var medvetet. sen tänkte jag att min erfarenhet av soppan begränsar sig till en skolmatsversion på 80-talet. kanske soppan kan smaka annorlunda. men, jag är inte helt övertygad.

så till det korviga. imorse när jag vaknade var mitt högra pekfinger stelt och korvigt. ungefär som efter en basketskada. aj. det där snickrande i söndags ledde till skrapsår och överbelastat finger. jag tycker att jag borde få några extra dagar på mig att fylla i alla ansökningar som ska in nu på fredag eftersom jag inte kan använda datorns pekplatta (heter det så? musplatta, kanske?) ordentligt.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i åhå!, dagens bild, film, Funderingar, recept. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till korvar och korvigt

  1. Micko skriver:

    Siskonkorvar är fruktansvärt äckliga. Jag har aldrig tyckt om. Men det finns personer i mitt hem som gillar. Så jag lagar. Men försöker sådär smått undvika siskonkorvarna. Eller lämna dem åt såna som gillar mer.
    O nej, jag tror faktiskt siskonkorvsoppa smakar lika på 2010-talet som på 80-talet. O det e också helt okej att inte gilla två maträtter.

    • heidi skriver:

      bra gjort av dej! att inte ta totalt avstånd från korvarna utan se att de i din närhet gillar dem och tillreda mat därefter!

  2. Ping: viktigt vid soppval | ytterligare några ord

Kommentera

