kör försiktigt, gå försiktigt, ta ansvar

och just när jag skrivit det förra inlägget och avslutat med vardagsfarligheter, läser jag att det idag skett åtminstone tre olyckor vid övergångsställen här i landet. här i stan, i vasa och i kauhajoki. två med dödlig utgång. och det är så sorgligt och hemskt att människor råkat ut för så ödesdigra vardagsfarligheter. och jag tänker på de drabbade, på deras nära och kära och på chaufförerna. och alla faror i hela världen går inte att undvika, men man kan sträva efter vara uppmärksam på hur omgivningen agerar och försöka undvika att utsätta sig själv och andra i fara.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

