spökteatern spelar radiosonaten

20121031-141223.jpg

radioteater är en viktig form av teater. och en teaterform som är lätt att ta de av, den spelas upp i ditt hem, det är bara att luta sig tillbaka och lyssna. ikväll till exempel kan du lyssna på spöksonaten av a. strindberg.

jag funderar på att grund en teater som ska heta spökteatern. den första pjäsen ska heta radiosonaten.

jag kom också på en tv-idé. yle fem programmet muntur ska visst sätta igång igen. min program idé:

tunn mur. ett diskussionsprogram på gränsen till gräl.

vad säger ni? kommentarer mottages med tacksamhet så kan jag pitcha idén sen.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Bild | Det här inlägget postades i dagens bild, Poesi. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till spökteatern spelar radiosonaten

  1. minna lindeberg skriver:

    Myket bra. Mycket bra. : D

  2. Jolin skriver:

    Jag håller med den tidigare kommentatören. Men, så vill jag också tillägga att jag tycker att det första avsnittet ska handla om ”Tihi”. Och jag kan vara med som expertkommentator och jag kräver förskrivna repliker, som: ”He e he. He e noo he et he int e hede heilt helsosamt ti taa in tokotee ”tihi” hii i Finland elder titee å titii i Sverige å ti hetee hetee hetee (tvekande, jag hittar inte ord) honte Madeleine å hante Chris er ju titii i hede New York elder Njuuu Joork som man sejr titii i hede Ameeerika. Titiii pa ti ju seij tokotee joutava, men int ska vi måps åp oss över va ti pa seij titii å titee. Vi er ju hii å int titii. Söjr er he. He e he he”

  3. Shanna skriver:

    Having actually worked there for a spell, I completely support this man in his endeavor. Although I could offer nothing that would suntorp/depy his claims (as it was office work), I always had the sense the entire place was a work…If they are indeed scammy, I hope he goes the distance.

Kommentera

