nej tack, jag vill inte ha en gratis digibox och snabbare nätuppkoppling!

urk … jag tackade nej när en telefonförsäljare ringde. han ville inte godta nejet. det kändes som déjà vu. för ett år sedan var jag med om i det närmaste det samma. förutom erbjudandet om digiboxen. då ringde de från nätbolaget och tyckte att jag behövde en snabbare uppkoppling. då liksom nu sa jag att jag var nöjd med hastigheten, att jag inte behöver snabbare nät. personen i andra ändan sa att man aldrig ska vara nöjd. jaha.

och jag kan ju hålla med om att det finns områden där man inte ska nöja sig alltför lättvindigt. men gällande näthastighet och kamerapixlar finns det, enligt mig, något som är onödigt mycket eller onödigt snabbt. i alla fall för mina behov. och jag har ingen tv, så jag behöver ingen digibox.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

