15 timmar senare

för ganska exakt 15 timmar sedan steg jag upp hemma i åbo. nu, en massa intryck, senare sitter jag i köket i mitt barndomshem. häremellan har jag åkt tåg, bevistat ett seminarium om den finlandssvenska litteraturens villkor, minglat i wasa teaters källare, suttit en stund på café ernst, gått genom ett kallt vasa, väntat på en buss, åkt buss, promenerat längs den välbekanta vägen upp till huset, sett katten hoppa upp på räcket invid dörren, öppnat dörren, väntat på att katten ska gå in, väntat, gått in, lämnat dörren upp för katten, insett att katten inte kommer in, stängt dörren, ropat ”hallå, det är jag”.

och ungefär här började jag skriva om seminariet, som ordnadet inom projektet brösttoner, men kom av mig. så det får bli till en annan dag.

förresten, imorgon ska jag leta i ett skåp. jag tror starkt på att jag kommer att hitta en dikt jag skrev för knappt 20 år sedan. jag återkommer om den saken också.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i Evenemang, Funderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

