nästan hemma

om ungefär fyra timma är jag hemma. jag vet inte hur länge jag varit borta (eller jo, om jag tänker efter). dagarna har gått både snabbt och långsamt, men mest snabbt. jag har hunnit göra en mängd grejer, träffat bra typer, talat om bra saker, talat om min bok, skrattat, nästan gråtit, oroat mig för att inte hinna i tid, missat en buss, väntat, haft roligt, diskuterat nojor och skrattat ännu mer. och nu försöker jag komma ihåg vad det är jag har för mig nästa vecka och hur det är att vara hemma igen. och ju mer jag tänker på det, desto mer läntar jag hem. det var fyra bra dagar i göteborg.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i delta, Evenemang, felläsning, Resa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

