det här med att resa

20120927-081631.jpg
ok. klockan är lite drygt kvart över åtta. jag väntar på flyget. detta har hittills hänt.
– jag packade imorse, hoppas att jag inte glömde nåt jätteviktigt.
– jag kom till flygstationen i god tid (obs! i åbo är det en flygstation, ej ett fält)
– min tanke på att bara ha ett handbagage skrotades när jag checkade in (el vad heter det, jag checkade ju in igår per sms?). fullbokat flyg, ingen plats för min semitunga lilla kappsäck.
– efter att jag droppat in väska och den rullat iväg på rullbandet insåg jag att jag glömt min börs med svenska pengar i det lilla facket på utsidan.
– jag hinkade i mig kaffekoppen jag köpt och gick för att förklara mitt ärende till incheckningstypen.
– eftersom jag var i god tid hann jag få tillbaka börsen.
– säkerhetskontrollen gick bra (tur!).
– nu är jag vid gaten, jag har just störtlwyat igenom alla grejer efter mitt bordingpass… sen insåg jag ju att det finns i mobilen efter mobilincheckningen igår.
– huh. nu lugn en liten stund.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i Resa. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till det här med att resa

  1. Mia Skrifver skriver:

    Du var förberedd, igår.

Kommentera

