jobba på kafé

ibland, till exempel nu, sitter jag på kafé och jobbar. en kopp kaffe, min dator, mina viktiga papper och jag. på fb finns det en grupp som är till för de som jobbar på kafén i Sthlm. när jag far till Sthlm nästa gång ska jag kolla upp något kafé det tipsas om där.

just nu sitter jag vid åstranden, på kafé Manuela. jag har inte varit här på länge. här har jag suttit med mina pappershögar många gånger, då i skrivskede. nu sitter jag här, i korrekturskedet, och funderar. lite nervöst men mest bra, känns det.

det här är inte ett helt tyst kafé. har finns brusljud, pratljud och radioljud. ändå är de yttre ljuden inte lika störande som ljuden hemma (just nu borrande och väggrappning som ramlar). jag undrar vad det beror på?

nå, nu tillbaka till pappren.

och förresten, kom till Richardsgatans bibliotek i Helsingfors på torsdag kl 19. och lyssna till en diskussion om tidskriften Presens.

Om heidi

Jag är författare och frilansskribent. På den här bloggen sätter jag upp vardagliga betraktelser, bilder och en och annan dikt.
Det här inlägget postades i arbeta ute, delta, Funderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

