och precis där tappade jag tålamodet…

med tågförseningarna: i tunneln under spåret i seinäjoki!

när vi saktade rullade mot seinäjoki gjorde konduktören ett utrop i högtalaren, ”tågen vidare söderut (och norrut) väntar inte på detta tåg”. jaha, en timmes väntan. det kan jag väl stå ut med. jag klev av tåget raskt för att snabbt hinna till biljettförsäljningen och byta min biljett och få nya platsuppgifter. där var en hel del folk, vi gick ner i tunneln för att komma till stationshuset. och där i tunneln gick ett aningen förfriskat par och deras lilla son, det två vuxna rökte och deras armar svängde hit och dit. mannens cigarett träffade mig i ärmen och askade ner min jacka. där just där fick jag känslan, nu får det räcka…

på förmiddagen hörde jag en radiointervju med stefan lindfors. han hade gått från att röka 80 (!) cigaretter per dag till att sluta röka helt och hållet. han mådde illa i ett halvt år av diverse avvänjningsbesvär.

hur är det, jag tycker att människor röker mer nu än tidigare, eller beror det bara på att alla rökare röker utomhus mer eftersom det är förbjudet att röka på de flesta ställena? i alla fall finns det cigarettfimpar överallt på gatorna nuförtiden…

ok. klagobloggen over and out.

Lämna en kommentar